1. třída

Jak to u nás chodí?

V kolik hodin začíná výuka? Kudy se děti dostanou do školy? Kdy zvoní? A ještě pár doporučení.

Příchod do školy

  • 7:40 – 7:50 bočními vchody přes atrium jen žáci, doprovod viz. níže
  • v 7:55 se zamykají boční vchody, pozdní příchody jsou možné pouze hlavním vchodem, proto si prosím zkontrolujte, zda děti do budovy vstoupily
  • od 6:30 do 7:30 možnost ranní družiny, vstup hlavním vchodem + zvonit na družinu
  • odchody pouze hlavním vchodem (i z družiny)

Doprovod rodičů

Z bezpečnostních důvodů není vstup do školy rodičům povolen, pouze po předchozí domluvě s učitelem, příp. vedením školy pouze hlavním vchodem, zazvoňte prosím na kancelář školy. Výjimku tvoří například zahájení školního roku našich prvňáčků. Děkujeme za pochopení.

Od druhého školního týdne se neobávejte pustit svého prvňáčka samostatně do prostoru átria, děti vše zvládnou.

Kdy u nás zvoní?

V 7: 55 hod. žáci ve svých třídách
1. hodina 8:00 - 8:45 
2. hodina 8:55 - 9:40
3. hodina 10:00 - 10:45
4. hodina 10:55 - 11:40
5. hodina 11:50 - 12:35
6. hodina 12:45 - 13:30
7. hodina 14:00 - 14:45
8. hodina 14:50 - 15:35

Velká přestávka trvá 20 minut a začíná po druhé vyučovací hodině.

Desatero pro prvňáčky a rodiče

  1. Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
  2. Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce udělat mašličku.
  3. Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  4. Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami.
  5. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  6. Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.
  7. Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a umýt si ruce.
  8. Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  9. Televizní pohádky, filmy a písničky pozorně sleduji a povídám si o nich.
  10. Do aktovky si sám uložím věci a to tam, kam patří.

  1. Každý den kontroluji aktovku za přítomnosti svého prvňáčka.
  2. Každý den ořežu tužky.
  3. Pomáhám dítěti v přípravě školních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je dáváme do aktovky.
  4. Školní pomůcky koupím raději po poradě s vyučujícím.
  5. Přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly, nejlépe dvakrát 15 minut.
  6. Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.
  7. Příprava na vyučování má být pravidelná, aby si dítě upevnilo pracovní návyky.
  8. V klidu si povídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho dotazy.
  9. O společných kulturních zážitcích (rozhlas, televize, kino, divadlo, koncerty) si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo. Tím rozvíjím nenásilnou formu jeho rozumového vnímání.
  10. Své dítě raději pohladím, pochválím za drobné úspěchy. Snažím se nezlobit se, když se mu něco ve škole nedaří.

Hledáme speciálního pedagoga pro výuku PSPP

Školní kuchyně - nabídka práce

Sešity a pomůcky pro školní rok 2024/25

Přihláška do školní družiny na školní rok 2024/25

Edookit a Teams