POPIS PROJEKTU EU ERASMUS+
KA229 School Exchange partnership:
2018-1-ES01-KA229-050682_5
Birds of a feather flock together. Europe‘s classical origins.
Obecné informace o projektu:
Český název: KLASICKÉ KOŘENY EVROPY (legendy, báje, Římská říše a její odkaz pro Evropu)
Doba trvání projektu: září 2018 – srpen 2020
Částka získaného grantu: 27 091 EUR = 699 517 CZK
Partneři projektu:
- INSTITUTO ALEXANDRE DE RIQUER CALAF, ŠPANĚLSKO
- ZÁKLADNÍ ŠKOLA BRNO, HERČÍKOVA 19, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE, ČESKÁ REPUBLIKA
- SCOALA GIMNAZIALNA "GHEOGHE POPOVICI" APATEU, RUMUNSKO
- 4TH GYMNASIUM VOLOS, ŘECKO
Projektová manažerka a koordinátora: Ing. Bc. Zdeňka Schormová, Ph.D.
Plánovaná projektová setkání: 5 žáků (7. a 8. ročník) a 2 učitelé
- Španělsko (Calaf) 19.listopadu – 23.listopadu 2018 Téma: Historická témata
- Rumunsko (Apateu) 25.února – 1.března 2019 Téma: Plánování římských měst
- Řecko (Volos) 6.května – 10.května 2019 Téma: Lingvistické aspekty
- Česká republika (Brno) 9.prosince –13.prosince 2019 Téma: Život a tradice
- Španělsko (Calaf) duben 2020 Téma: Technologie
Jazyk projektu: ANGLIČTINA
Etapa I: září – listopad 2018
Příprava žáků na první mezinárodní mobilitu - krátkodobou výměnu skupin žáků v Calafu - Španělsko (na jednotlivých školách, samostatně a v národních týmech)
- Žáci studovali báji o únosu Europy v angličtině a češtině, zjišťovali, proč se kontinent jmenuje Evropa a proč se měna jmenuje Euro (v hodinách AJ a ČJ)
- Žáci vytvářeli návrh loga projektu (v hodinách VV)
- Žáci pracovali s obrázky soch a obrazů různých umělců na téma únos Europy, hledali o nich informace a vytvářeli prezentace
- V počítačovém programu vytvářeli mapy Římské říše v různých obdobích s důrazem na území své země, čeští žáci především přechodné vojenské tábory v Brně a Mušově.
- Žáci vezli prezentace v Powerpointu a vytvořené mapy na mezinárodní mobilitu do Calafu
Etapa II: 19. – 23. listopadu 2018
Práce žáků během první mezinárodní mobility - krátkodobé výměny skupin žáků v Calafu – Španělsko v mezinárodních týmech
- Žáci anglicky veřejně před učiteli a žáky ostatních škol prezentovali informace o sochách a malby Evropy a logo projektu
- V týmech vytvářeli v počítačovém programu časové osy Římské říše s ilustracemi
- Žáci studovali římské památky v Barceloně (vykopávky římského města Barcina), v Tarragoně (římský akvadukt Pont del Diable, římské město Tarraco, římský amfiteátr,římský cirk), v Altafulla (římskou vilu s vodní cisternou, mozaikami a nástěnnými malbami
- Žáci v mezinárodních týmech vytvářeli video o těchto památách s ústní prezentací v angličině doplněné titulky a hudbou (mluvil každý žák z týmu)
- Časové osy a videa veřejně prezentovali anglicky v jednotlivých mezinárodních týmech
- Čeští žáci napsali reportáž z mezinárodního setkání (každý popsal 1 den na 2 stranách A4 s fotkami), aby informovali ostatní žáky a učitele o aktivitách projektu (viz nástěnka)